Part 0 今日の学習内容
今日のレッスンで学ぶことを事前に確認しよう
Let’s go over in advance what we will learn in today’s lesson
Part 0 今日の学習内容
感嘆文をマスターして、「驚き、歓び、悲しみ」などの強い感情を表現してみましょう。
例えば、That is a beautiful painting. (あれは美しい絵だ)
はふつうの文ですが、これを
What a beautiful painting that is!とすると、
「あれはなんと美しい絵だ!」という驚きを示す感嘆文になります。
このように名詞を強調するときには、
”What (+a/an)(+形容詞)+名詞+S+V!”となります。
He is very tall. (彼はとても背が高い)はふつうの文ですが、
How tall he is!とすると、
「彼はなんて背が高いんだ!」という感嘆文になります。
このように形容詞や副詞を強調するときには、
”How+形容詞/副詞+S+V!”となります。
例文:
“What a beautiful painting (that is)! ”
「なんて美しい絵なんだ!」
“How tall he is!”
「彼はなんて背が高いんだ!」
Part A セルフイントロダクション
まずは講師の先生と自己紹介をしてみよう
Let’s introduce each other
Part A_1 セルフイントロダクション
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
My name is ________. What is your name?
Part A_2 セルフイントロダクション
I am ________. Nice to meet you.
Part A_3 セルフイントロダクション
Nice to meet you too, ________. Let’s begin our lesson!
Part B ボキャブラリー
英単語の意味と発音を確認しよう
Let’s check the meaning and pronunciation of English words
Part B_1 ボキャブラリー
We’ll read aloud the words below. Please repeat after me. I will check your pronunciation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
講師の真似をして単語を発音しましょう。
Part B_2 ボキャブラリー
painting
絵画
|
|
talented
才能のある
|
|
photography
写真
|
|
rock
岩
|
|
show
見せる
|
Part B_3 ボキャブラリー
Now, let’s review some words from part B_2.
(Please review the mispronounced words and expressions from part B_2.)
復習しましょう。
Part B_4 ボキャブラリー
Answer: |
Part C リーディング
長文を読んで、発音を確認しよう
Read sentences and check your pronunciation. Make sure you understand the content
Part C_1 リーディング
We’ll read aloud the dialogue below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions that need improvements to your student.)
会話文を読みましょう。
Part C_2 リーディング
TUTOR:
|
What a beautiful painting! |
STUDENT:
|
Thank you. |
TUTOR:
|
How talented you are! The rocks look real. |
STUDENT:
|
I like painting! What is your favorite activity? |
TUTOR:
|
My hobby is photography. |
STUDENT:
|
Oh, wow! Please show me your photos next time. |
Part C_3 リーディング
Now, let’s switch roles and read aloud the dialogue below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
役割を交代して会話文を読みましょう。
Part C_4 リーディング
STUDENT:
|
What a beautiful painting! |
TUTOR:
|
Thank you. |
STUDENT:
|
How talented you are! The rocks look real. |
TUTOR:
|
I like painting! What is your favorite activity? |
STUDENT:
|
My hobby is photography. |
TUTOR:
|
Oh, wow! Please show me your photos next time. |
Part D Q&A
自分のことを答えたり、質問できるようになろう
Learn to express yourself and ask questions
Part D_1 Q&A
Let’s study the example below. I will read the sample question, and you will read the sample answer.
下の例を見てみましょう。講師がサンプルの質問を読むので、あなたはサンプルの答えを読みましょう。
Part D_2 Q&A
Sample Question: | What do you think of my drawing? |
Sample Answer: | How amazing it is! |
Part D_3 Q&A
Now, please answer the following questions. I will check if your sentences are complete and if the grammar is correct.
講師が質問しますので答えましょう。
Part D_4 Q&A
1. | What do you think of dogs? |
Part D_5 Q&A
Answer: |
ヒント:How、cuteを使って答えてみよう。
Part D_6 Q&A
2. | What do you think of summer? |
Part D_7 Q&A
Answer: |
ヒント:How、hotを使って答えてみよう。
Part D_8 Q&A
Now, you will ask me the following questions. I will check your pronunciation and intonation.
次は講師に質問しましょう。
Part D_9 Q&A
1. | What do you think of babies? |
Part D_10 Q&A
Answer: |
Part D_11 Q&A
2. | How was your weekend? |
Part D_12 Q&A
Answer: |
Part E 並び替え
文章を組み立てる練習をしよう
Let’s rearrange the sentences
Part E_1 並び替え
Now, you will rearrange the words to form sentences using the grammar topics you learned.
(Please send the sentences that need grammar corrections to your student.)
単語を並べ替えて、講師に質問してみましょう。
Part E_2 並び替え
( beautiful / what / a ) flower this is! | |
! |
Part E_3 並び替え
How ( tall / those / buildings ) are! | |
! |
Part E_4 並び替え
Now, let’s review your answers.
(Please review your student’s answers by sending the correct answers in complete sentences. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
復習してみましょう。
Part E_5 並び替え
Answer: |
Part F フリートーク
フリートークで講師と会話をしてみましょう
Let’s have a free talk
Part F_1 フリートーク
Let’s have a conversation about the following topics.
フリートークをしましょう。もし更に時間が余れば自由に講師と話をしてみましょう。
(Please do a free talk if you have time left.)
Part F_2 フリートーク
What sightseeing spots do you want to visit?
How do you feel when the spring season comes?
How do you feel when the spring season comes?
Part F_3 フリートーク
Answer: |