Part 0 今日の学習内容
今日のレッスンで学ぶことを事前に確認しよう
Let’s go over in advance what we will learn in today’s lesson.
Part 0 今日の学習内容
命令文は、目の前にいる相手に対して、「~しなさい」「~してください」「~しましょう」のように、行為を促す表現です。「~するな」というような、否定の命令文もあります。命令文は、目の前の人
youにあたる)に対して使うので、言わなくともわかる主語のyouをはぶいて、動詞から始めます。
youにあたる)に対して使うので、言わなくともわかる主語のyouをはぶいて、動詞から始めます。
Let’s learn imperative sentences like “Do it,” “Please do it,” and “Let’s do it.”
例文:
”Turn on the lights.”
「電気をつけなさい」
“Don’t climb the tree.”
「その木に登るな」
Part A セルフイントロダクション
まずは講師の先生と自己紹介をしてみよう
Let’s introduce ourselves.
Part A_1 セルフイントロダクション
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
My name is ________. What is your name?
Part A_2 セルフイントロダクション
My name is ________. Nice to meet you.
Part A_3 セルフイントロダクション
Nice to meet you too, ________. Let’s begin our lesson!
Part B ボキャブラリー
英単語の意味と発音を確認しよう
Let’s check the meaning and pronunciation of English words.
Part B_1 ボキャブラリー
We’ll read aloud the words below. Please repeat after me. I will check your pronunciation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
講師の真似をして単語を発音しましょう。
Part B_2 ボキャブラリー
|
Don’t ~.
~するな
|
|
be late
遅刻する
|
|
next time
次回
|
|
open
開く
|
|
textbook
教科書
|
|
read
読む
|
Part B_3 ボキャブラリー
Now, let’s review some words from Part B_2.
(Please review the mispronounced words and expressions from Part B_2.)
復習しましょう。
Part B_4 ボキャブラリー
| Answer: |
Part C リーディング
長文を読んで、発音を確認しよう
Read sentences and check your pronunciation. Make sure you understand the content.
Part C_1 リーディング
We’ll read aloud the dialogue below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions that need improvements to your student.)
会話文を読みましょう。
Part C_2 リーディング
|
TUTOR:
|
I’m sorry, I’m late for class. |
|
STUDENT:
|
Don’t be late next time, okay? Please sit down. |
|
TUTOR:
|
Yes. Thank you. |
|
STUDENT:
|
Open your textbook to page 12. Read the first question. |
Part C_3 リーディング
Now, let’s switch roles and read aloud the dialogue below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
役割を交代して会話文を読みましょう。
Part C_4 リーディング
|
STUDENT:
|
I’m sorry, I’m late for class. |
|
TUTOR:
|
Don’t be late next time, okay? Please sit down. |
|
STUDENT:
|
Yes. Thank you. |
|
TUTOR:
|
Open your textbook to page 12. Read the first question. |
Part D Q&A
自分のことを答えたり、質問できるようになろう
Learn to express yourself and ask questions.
Part D_1 Q&A
Let’s study the example below. I will read the imperative sentence, and you will do the action.
下の例を見てみましょう。 講師が命令文を使いますので、実際に動いてみましょう。
Part D_2 Q&A
| Sample Question: | Close your eyes. |
| Sample Answer: | (close your eyes) (実際に目を閉じてください) |
Part D_3 Q&A
Now, please listen to the following imperative sentences and do the actions.
講師が命令文を使いますので、実際に動いてみましょう。
Part D_4 Q&A
| 1. | Raise your right hand. |
Part D_5 Q&A
| Answer: |
Part D_6 Q&A
| 2. | Turn to the left. |
Part D_7 Q&A
| Answer: |
Part D_8 Q&A
Now, you will use the following imperative sentences. I will check your pronunciation and intonation.
次はあなたが命令文を使ってみましょう。
Part D_9 Q&A
| 1. | Touch your head. |
Part D_10 Q&A
| Answer: |
Part D_11 Q&A
| 2. | Say “hello”. |
Part D_12 Q&A
| Answer: |
Part E 並び替え
文章を組み立てる練習をしよう
Let’s rearrange the sentences.
Part E_1 並び替え
Now, let’s rearrange the words to make correct sentences using the grammar you learned.
(Please correct any grammar mistakes before sending the sentences to your student.)
単語を並べ替えて、正しい英文にしましょう。
Part E_2 並び替え
| ( to me / say / “good morning” ) . | |
| . |
Part E_3 並び替え
| Answer: |
Part E_4 並び替え
| ( left hand / your / raise ) . | |
| . |
Part E_5 並び替え
| Answer: |
Part E_6 並び替え
Now, let’s review your answers.
(Please review your student’s answers by sending the correct answers in complete sentences. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
復習してみましょう。
Part E_7 並び替え
| Answer: |
Part F フリートーク
フリートークで講師と会話をしてみましょう
Let’s have a conversation.
Part F_1 フリートーク
Let’s have a conversation about the following topic.
フリートークをしましょう。もし更に時間が余れば自由に講師と話をしてみましょう。
(If there is still time left, please chat with the student.)
Part F_2 フリートーク
Touch your ( ears / arms / hair ).
Show me your ( pen / textbook ).
Show me your ( pen / textbook ).
Part F_3 フリートーク
| Answer: |