Part 0 今日の学習内容
今日のレッスンで学ぶことを事前に確認しよう
Let’s go over in advance what we will learn in today’s lesson
Part 0 今日の学習内容
疑問詞とは「いつ、どこで、だれが、なにを、なぜ、どのように」など未知の情報をたずねる疑問文の先頭に来る語です。
今回は「誰の~ですか」とたずねる疑問詞(Whose)を学びましょう。
今回は「誰の~ですか」とたずねる疑問詞(Whose)を学びましょう。
例文:
“Whose t-shirt is that?” – “It’s Michael’s.”
「あれは誰のTシャツですか?」-「マイケルのものです。」
“Whose toy is that?” – “It’s my brother’s.”
「あのおもちゃは誰のものですか?」-「私の弟のものです。」
Part A セルフイントロダクション
まずは講師の先生と自己紹介をしてみよう
Let’s introduce each other
Part A_1 セルフイントロダクション
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
My name is ________. What is your name?
Part A_2 セルフイントロダクション
I am ________. Nice to meet you.
Part A_3 セルフイントロダクション
Nice to meet you too, ________. Let’s begin our lesson!
Part B ボキャブラリー
英単語の意味と発音を確認しよう
Let’s check the meaning and pronunciation of English words
Part B_1 ボキャブラリー
We’ll read aloud the words below. Please repeat after me. I will check your pronunciation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
講師の真似をして単語を発音しましょう。
Part B_2 ボキャブラリー
whose
誰の
|
|
song
歌
|
|
beautiful
美しい
|
|
his
彼の/彼のもの
|
|
hers
彼女のもの
|
|
jacket
ジャケット、上着
|
Part B_3 ボキャブラリー
Now, let’s review some words from part B_2.
(Please review the mispronounced words and expressions from part B_2.)
復習しましょう。
Part B_4 ボキャブラリー
Answer: |
Part C リーディング
長文を読んで、発音を確認しよう
Read sentences and check your pronunciation. Make sure you understand the content
Part C_1 リーディング
We’ll read aloud the dialogue below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions that need improvements to your student.)
会話文を読みましょう。
Part C_2 リーディング
TUTOR:
|
Whose song is this? |
STUDENT:
|
It’s Sam’s. |
TUTOR:
|
His song is nice! |
STUDENT:
|
I like Sarah’s song. Her music is beautiful. |
TUTOR:
|
Oh, hers is nice too! |
Part C_3 リーディング
Now, let’s switch roles and read aloud the dialogue below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
役割を交代して会話文を読みましょう。
Part C_4 リーディング
STUDENT:
|
Whose song is this? |
TUTOR:
|
It’s Sam’s. |
STUDENT:
|
His song is nice! |
TUTOR:
|
I like Sarah’s song. Her music is beautiful. |
STUDENT:
|
Oh, hers is nice too! |
Part D Q&A
自分のことを答えたり、質問できるようになろうう
Learn to express yourself and ask questions
Part D_1 Q&A
Let’s study the example below. I will read the sample question, and you will read the sample answer.
下の例を見てみましょう。講師がサンプルの質問を読むので、あなたはサンプルの答えを読みましょう。
Part D_2 Q&A
Sample Question: | Whose pen is this? |
Sample Answer: | It’s yours. |
Part D_3 Q&A
Now, please answer the following questions. I will check if your sentences are complete and if the grammar is correct.
講師が質問しますので答えましょう。
Part D_4 Q&A
1. | Whose car is this? |
Part D_5 Q&A
Answer: |
Part D_6 Q&A
2. | Whose book is this? |
Part D_7 Q&A
Answer: |
Part D_8 Q&A
Now, you will ask me the following questions. I will check your pronunciation and intonation.
次は講師に質問しましょう。
Part D_9 Q&A
1. | Whose dog is it? |
Part D_10 Q&A
Answer: |
Part D_11 Q&A
2. | Whose jacket is it? |
Part D_12 Q&A
Answer: |
Part E 並び替え
文章を組み立てる練習をしよう
Let’s rearrange the sentences
Part E_1 並び替え
Now, you will rearrange the words to ask me questions using the grammar topics you learned.
(Please send the sentences that need grammar corrections to your student.)
単語を並べ替えて、講師に質問してみましょう。
Part E_2 並び替え
( bike / this / is / whose ) ? | |
? |
Part E_3 並び替え
Answer: |
Part E_4 並び替え
( pen / this / is / whose ) ? | |
? |
Part E_5 並び替え
Answer: |
Part E_6 並び替え
Now, let’s review your answers.
(Please review your student’s answers by sending the correct answers in complete sentences. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
復習してみましょう。
Part E_7 並び替え
Answer: |
Part F フリートーク
フリートークで講師と会話をしてみましょう
Let’s have a conversation
Part F_1 フリートーク
Let’s have a conversation about the following topic.
フリートークをしましょう。もし更に時間が余れば自由に講師と話をしてみましょう。
(Please do a free talk if you have time left.)
Part F_2 フリートーク
Whose ( camera / cap / hand fan / computer / dress / bag ) is this?
(Tutor will point at each object below.)
Part F_3 フリートーク