Part 0 今日の学習内容
今日のレッスンで学ぶことを確認しよう。
Let’s have a look at what we will learn in today’s lesson.
Part 0 今日の学習内容
自分や相手がどういう動作をするか、どういう状態にあるかについて、表現できるようになりましょう。主語の直後に来て、主語の「動作」や「状態」を表す語を、「動詞」と呼びます。
動詞は、大きく分けて「be動詞」と「一般動詞」の2種類あります。この回では「一般動詞」を学びます。
例文:
“I play the trumpet.”
「私はトランペットを演奏します。」
“Do you like chocolate?” – “Yes, I do./No, I don’t.
「チョコレートは好きですか?」 – 「はい、好きです。/いいえ、好きではありません。」
Part A セルフイントロダクション
まずは講師の先生と自己紹介をしてみましょう。
Let’s introduce each other.
Part A_1 セルフイントロダクション
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
My name is ________. What is your name?
Part A_2 セルフイントロダクション
I am ________. Nice to meet you.
Part A_3 セルフイントロダクション
Nice to meet you too, ________. Let’s begin our lesson!
Part B ボキャブラリー
英単語の意味と発音を確認しよう
Let’s check the meaning and pronunciation of English words.
Part B_1 ボキャブラリー
We’ll read aloud the words below. Please repeat after me. I will check your pronunciation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
講師の真似をして単語を発音しましょう。
Part B_2 ボキャブラリー
Do you ~?
~ですか?
|
|
like
好き
|
|
play
演奏する
|
|
at home
家に
|
|
have
持っている
|
|
guitar
ギター
|
Part B_3 ボキャブラリー
Now, let’s review some words from part B_2.
(Please review the mispronounced words and expressions from part B_2.)
復習しましょう。
Part B_4 ボキャブラリー
Answer: |
Part C リーディング
長文を読んで、発音を確認しよう。内容を把握しているかも確認しよう。
Read sentences and check your pronunciation. Make sure you understand the content.
Part C_1 リーディング
We’ll read aloud the dialogue below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions that need improvement to your student.)
会話文を読みます。
Part C_2 リーディング
TUTOR:
|
Do you like music? |
STUDENT:
|
Yes, I do. I play the piano. |
TUTOR:
|
That’s nice. I have a guitar at home. |
STUDENT:
|
That’s great. Let’s play music! |
Part C_3 リーディング
Now, let’s switch roles and read aloud the dialogue below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
役割を交代して会話文を読みましょう。
Part C_4 リーディング
STUDENT:
|
Do you like music? |
TUTOR:
|
Yes, I do. I play the piano. |
STUDENT:
|
That’s nice. I have a guitar at home. |
TUTOR:
|
That’s great. Let’s play music! |
Part D イラスト
絵を説明できるようになろう
Let’s learn to explain the pictures.
Part D_1 イラスト
Let’s study the example below. I will read the sample question, and you will read the sample answer.
下の例を見てみましょう。講師がサンプルの質問を読むので、あなたはサンプルの答えを読みましょう。
Part D_2 イラスト
Sample Question: | Do you like English? |
Sample Answer: | Yes, I do. |
Part D_3 イラスト
Now, please answer the following questions. I will check if your sentences are complete and if the grammar is correct.
講師が質問しますので答えましょう。
Part D_4 イラスト
1. | Do you have a smartphone? |
Part D_5 イラスト
Answer: |
Part D_6 イラスト
2. | Do you want new shoes? |
Part D_7 イラスト
Answer: |
Part D_8 イラスト
Now, you will ask me the following questions. I will check your pronunciation and intonation.
次は、あなたが講師に質問しましょう。
Part D_9 イラスト
1. | Do you drink coffee? |
Part D_10 イラスト
Answer: |
Part D_11 イラスト
2. | Do you listen to music? |
Part D_12 イラスト
Answer: |
Part E 並び替え
文章を組み立てる練習をしよう
Let’s rearrange the sentences.
Part E_1 並び替え
Now, you will rearrange the words to ask me questions using the grammar topics you learned.
(Please send the sentences that need grammar corrections to your student.)
単語を並べ替えて、講師に質問してみましょう。
Part E_2 並び替え
( you / eat / breakfast / do / every day ) ? | |
? |
Part E_3 並び替え
Answer: |
Part E_4 並び替え
( music / you / like / do ) ? | |
? |
Part E_5 並び替え
Answer: |
Part E_6 並び替え
Now, let’s review your answers.
(Please review your student’s answers by sending the correct answers in complete sentences. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
復習してみましょう。
Part E_7 並び替え
Answer: |
Part F フリートーク
フリートークで講師と会話をしてみましょう。
Let’s have a free talk.
Part F_1 フリートーク
Let’s do a free talk about the following topic.
フリートークをしましょう。もし更に時間が余れば自由に講師と話をしてみましょう。
(Please do a free talk if you have time left.)
Part F_2 フリートーク
Do you play sports?
Do you play video games?
Do you read/watch manga/anime?
Do you play video games?
Do you read/watch manga/anime?
Part F_3
Answer: |