Part 0 今日の学習内容
今日のレッスンで学ぶことを事前に確認しよう。
Let’s have a look at what we will learn in today’s lesson.
Part 0 今日の学習内容
一般動詞の過去形を使って、過去にしていたことについて伝えたり、たずねることができるようになりましょう。
ほとんどの一般動詞は、単語の原型の最後に「ed/d/ied」をつけることで過去形にすることができます。これを規則動詞といいます。
また、原型と形がまったく変わったり、原型と過去形が同じものを不規則動詞といいます。
・規則動詞:look – looked, hope – hoped, try – tried
・不規則動詞:go – went, speak – spoke, put – put
ほとんどの一般動詞は、単語の原型の最後に「ed/d/ied」をつけることで過去形にすることができます。これを規則動詞といいます。
また、原型と形がまったく変わったり、原型と過去形が同じものを不規則動詞といいます。
・規則動詞:look – looked, hope – hoped, try – tried
・不規則動詞:go – went, speak – spoke, put – put
例文:
“Yuta and his friends climbed the mountain.”
ゆうたと友達は山に登った。
“Did you go to the mall yesterday?” - “Yes, I did./No, I didn’t.”
昨日ショッピングモールに行った? - うん、行ったよ。/ううん、行ってないよ。
Part A セルフイントロダクション
まずは講師の先生と自己紹介をしてみよう。
Let’s introduce each other.
Part A_1 セルフイントロダクション
Let’s introduce ourselves to each other.
自己紹介をしましょう。
My name is ________. What is your name?
Part A_2 セルフイントロダクション
I am ________. Nice to meet you.
Part A_3 セルフイントロダクション
Nice to meet you too, ________. Let’s begin our lesson!
Part B ボキャブラリー
英単語の意味と発音を確認しよう
Let’s check the meaning and pronunciation of English words.
Part B_1 ボキャブラリー
We’ll read aloud the words below. Please repeat after me. I will check your pronunciation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
講師の真似をして単語を発音しましょう。
Part B_2 ボキャブラリー
went
行った(goの過去形)
|
|
skied
スキーをした(skiの過去形)
|
|
climbed
登った(climbの過去形)
|
|
broke ~’s arm
~の腕が折れた(break ~’s armの過去形)
|
|
rest
休息
|
Part B_3 ボキャブラリー
Now, let’s review some words from part B_2.
(Please review the mispronounced words and expressions from part B_2.)
復習しましょう。
Part B_4 ボキャブラリー
Answer: |
Part C リーディング
長文を読んで、発音を確認しよう。
Read sentences and check your pronunciation. Make sure you understand the content.
Part C_1 リーディング
We’ll read aloud the passage below. I will check your pronunciation and intonation.
(Please send the mispronounced words and expressions to your student.)
文章を読みましょう。講師がチェックします。
Part C_2 リーディング
Mountain Climbing
Alex went to a mountain yesterday. He skied with his friends. They climbed to the top of the mountain and they ate curry rice for lunch. Later that evening, Alex broke his arm so he saw a doctor. The doctor told him to get some rest and take medicine.
Part C_3 リーディング
Now, let’s review some words and sentences from part C_2.
(Please review the mispronounced words and sentences from part C_2.)
復習してみましょう。
Part C_4 リーディング
Answer: |
Part C_5 リーディング
I will ask the following questions. Please answer based on the passage. I will check if your sentences are complete and if the grammar is correct.
講師が質問するので答えてみましょう。
Part C_6 リーディング
1. | What did they eat for lunch? |
Part C_7 リーディング
Answer: |
Part C_8 リーディング
2. | Why did Alex see a doctor later that evening? |
Part C_9 リーディング
Answer: |
Part C_10 リーディング
Now, let’s review your answers.
(Please review your student’s answers by sending the correct answers in complete sentences. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
復習してみましょう。
Part C_11 リーディング
Answer: |
Part D イラスト
絵を説明できるようになろう
Let’s learn to describe the pictures.
Part D_1 イラスト
Let’s study the example below. I will read the sample question, and you will read the sample answer.
下の例を見てみましょう。講師がサンプルの質問を読むので、あなたはサンプルの答えを読みましょう。
Part D_2 イラスト
Sample Question: | What did the father do? |
Sample Answer: | He pointed at the boy. |
Part D_3 イラスト
Now, please answer the following questions based on the picture. I will check if your sentences are complete and if the grammar is correct.
講師が質問しますので答えましょう。
Part D_4 イラスト
1. | What did the girl do? |
Part D_5 イラスト
Answer: |
Part D_6 イラスト
2. | What did the boy do? |
Part D_7 イラスト
Answer: |
Part D_8 イラスト
Now, let’s review your answers.
(Please review your student’s answers by sending the correct answers in complete sentences. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
復習してみましょう。
Part D_9 イラスト
Answer: |
Part E 並び替え
文章を組み立てる練習をしよう
Let’s rearrange the sentences.
Part E_1 並び替え
Now, you will rearrange the words to ask me questions using the grammar topics you learned.
(Please send the sentences that need grammar corrections to your student.)
単語を並べ替えて、講師に質問してみましょう。
Part E_2 並び替え
( you / call / did / recently / your friend ) ? |
Part E_3 並び替え
Answer: |
Part E_4 並び替え
( time / what / go / bed / you / did / yesterday / to ) ? |
Part E_5 並び替え
Answer: |
Part E_6 並び替え
Now, let’s review your answers.
(Please review your student’s answers by sending the correct answers in complete sentences. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
復習してみましょう。
Part E_7 並び替え
Answer: |
Part F Q&A
自分のことを答えたり、質問できるようになろう
Learn to express yourself and ask questions
Part F_1 Q&A
Let’s study the example below. I will read the sample question, and you will read the sample answer.
下の例を音読してみましょう。
Part F_2 Q&A
Sample Question: | Did you go to bed early last night? |
Sample Answer: | Yes, I did. / No, I didn’t. |
Part F_3 Q&A
Now, please answer the following questions.
I will check if your sentences are complete and if the grammar is correct.
I will check if your sentences are complete and if the grammar is correct.
講師が質問しますので答えましょう。
Part F_4 Q&A
1. | What did you have for breakfast? |
Part F_5 Q&A
Answer: | |
ヒント:JP |
Part F_6 Q&A
2. | Did you take a bus to school? |
Part F_7 Q&A
Answer: | |
ヒント:JP |
Part F_8 Q&A
Now, let’s review your answers.
(Please review your student’s answers by sending the correct answers in complete sentences. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
復習してみましょう。
Part F_9 Q&A
Answer: |
Part F_10 Q&A
Now, let’s change the roles.
You will ask the following questions and I will answer them.
You will ask the following questions and I will answer them.
では、次は役割を交代して講師に質問をしてみましょう。
Part F_11 Q&A
1. | Where did you __________________ last weekend? |
Part F_12 Q&A
Answer: | I went to __________________ last weekend. |
Part F_13 Q&A
2. | How many hours did you __________________ last night? |
Part F_14 Q&A
Answer: | I slept for __________________ hours last night. |
Part F_15 Q&A
Now, let’s review your answers.
(Please review your student’s answers by sending the correct answers in complete sentences. After that, ask your student to read aloud his or her corrected answers.)
復習してみましょう。
Part F_16 Q&A
Answer: |
Part G フリートーク
フリートークで講師と会話をしてみましょう。
Let’s have a free talk.
Part G_1 フリートーク
Let’s do a free talk about the following topics.
フリートークをしましょう。もし更に時間が余れば自由に講師と話をしてみましょう。
(Please do a free talk if you have time left.)
Part G_2 フリートーク
What did you do New Year’s Day of this year?
Did your last test go well?
Did your last test go well?
Part G_3 フリートーク
Answer: |