[Presentation] Reading Practice_2

VOCABULARY

Let’s read the vocabulary and sample sentences below. Please repeat after me.
単語と例文を音読します。講師の後に続いて読みましょう。

READ

Vocabulary Sample Sentence
opportunity
 
機会
I’d like to take this opportunity to introduce myself.
 
この機会に自己紹介をさせていただきます。
report
 
報告する
In my presentation today, I’m going to report on the theater festival for the past school year.
 
本日のプレゼンテーションでは、去年度の演劇祭について報告します。
figure
 
The figures show that in 2016, there were 5 shows at the festival.
 
その図は、2016年にの演劇祭で5つのショーがあったことを表しています。
summary
 
まとめ
In summary, there were more than 5 shows at the theater festival for the past 2 years.
 
まとめると、過去2年間の演劇祭では5つ以上のショーがありました。
conclude
 
結論を出す
Therefore, I conclude that students are interested in theatrical performances.
 
したがって、生徒は演劇に興味があるという結論を下します。
READING PRACTICE

Please listen as I read the whole presentation while emphasizing the underlined words. After that, please read the whole presentation.
講師がプレゼンテーションを読みます。下線部の箇所を強調して読むので注意して聞きましょう。そのあと、強調する箇所を意識して音読してください。

READ

Ladies and gentlemen, allow me to extend a warm welcome to you.
みなさま、心より歓迎いたします。

I’m pleased to see everyone here today.
本日はみなさんにお会いできて嬉しいです。

I’d like to take this opportunity to introduce myself. My name is Jam Davis.
この機会に自己紹介させていただきたいと思います。私の名前はJam Davisです。

In my presentation today, I’m going to report on the theater festival for the past school year.
本日のプレゼンテーションでは、去年度の演劇祭について報告します。

Allow me to begin the presentation now.
プレゼンテーションを始めさせていただきます。

The graph shows the number of theater shows at the festival in the years 2016 and 2017.
グラフは、2016年と2017年の演劇祭でのショーの数を表しています。

The figures show that in 2016, there were 5 shows at the festival. The shows were mostly inspired by the Asian culture. While in 2017, there were 8 shows that were inspired by the Western culture.
2016年の図では、演劇祭で5つのショーがあったことを表しています。ほとんどのショーはアジア文化に影響されています。一方、2017年の演劇祭では8つのショーがあり、ほとんどは西洋文化に影響されたものでした。

In summary, there were more than 5 shows at the theater festival for the past 2 years.
まとめると、過去2年間の演劇祭では5つ以上のショーがありました。

Please raise your hand if you have any questions.
質問がある方は手を上げてください。

Therefore, I conclude that students are interested in theatrical performances like what has been mentioned earlier, so teachers should give students more opportunity to showcase their talents and skills in theatrical.
したがって、先ほど私が話したような演劇に興味があるという結論を下します。教師はもっと生徒の芝居の才能と技術を見せる機会を与えるべきです。

Thank you for listening. Let’s now wrap it up for today.
ご静聴ありがとうございました。今日は終わりにしましょう。

READING COMPREHENSION

Now, I will ask you the following questions. Please answer.
文章に関する質問に答えましょう。

ANSWER

1. What is the name of the presenter?
Answer: ____________________________________________________________________.
 
2. How many shows were there at the festival in year 2016?
Answer:____________________________________________________________________.
 
3. Where were the shows in 2017 inspired from?
Answer:____________________________________________________________________.

READING PRACTICE

Now, please read the presentations below while emphasizing the underlined words.
下線部の箇所を強調するよう意識して文章を読みましょう。

READ 1

Ladies and gentlemen, allow me to extend a warm welcome to you.
みなさま、心より歓迎いたします。

I’m pleased to see everyone here today.
本日はみなさんにお会いできて嬉しいです。

I’d like to take this opportunity to introduce myself. My name is Jacob Anderson.
この機会に自己紹介させていただきたいと思います。私の名前はJacob Andersonです。

In my presentation today, I’m going to report on the school trip for the year 2017.
本日のプレゼンテーションでは、2017年の修学旅行について報告します。

Allow me to begin the presentation now.
プレゼンテーションを始めさせていただきます。

The graph shows the number of students who joined the school trip in 2017.
グラフは2017年に修学旅行に参加した生徒数を表しています。

The figures show that only 60 percent of the student’s population joined the school trip. One of the reasons why students did not join the school trip is because of the expenses. Since school trips can be a bit expensive, students chose not to join them and save the money for other school expenses instead. While the remaining 40 percent chose to join the school trip as they see its importance. They also mentioned that they will discover new ideas and learn new things through this experience.
図は、60%の生徒のみが修学旅行に参加したことを表しています。生徒が修学旅行に参加しなかった理由の1つに費用があります。修学旅行は少々高いので、生徒は参加しないことを選び、他の出費のためにお金を貯めています。一方、残り40%の生徒は修学旅行を重要と考えたため参加することを選びました。彼らはその経験を通じて新たなアイデア、新たな学びがあったとも言っています。

In summary, more than half of the student’s population did not join the school trip because of its expenses.
まとめると、費用の問題で半分以上の生徒は修学旅行に参加しませんでした。

Please raise your hand if you have any questions.
質問がある方は手を上げてください。

Therefore, I conclude that the school administration should try to lower the school trip fees so more students can join. Also, teachers should help students understand the importance of school trips so students will be encouraged to join the next trips.
したがって、学校の管理者は修学旅行の費用を下げるべきだと結論を下します。そうすることでより多くの生徒が参加できます。また、教師は生徒が修学旅行の重要さを理解できるよう助けるべきです。生徒は次の修学旅行には参加したくなるでしょう。

Thank you for listening. Let’s now wrap it up for today.
ご静聴ありがとうございました。今日は終わりにしましょう。

READ 2

Ladies and gentlemen, allow me to extend a warm welcome to you.
みなさま、心より歓迎いたします。

I’m pleased to see everyone here today.
本日はみなさんにお会いできて嬉しいです。

I’d like to take this opportunity to introduce myself. My name is Olivia Gray.
この機会に自己紹介させていただきたいと思います。私の名前はOlivia Grayです。

In my presentation today, I’m going to report on the number of students who participated in several volunteer works.
本日のプレゼンテーションでは、複数のボランティアの参加した生徒数について報告します。

Allow me to begin the presentation now.
プレゼンテーションを始めさせていただきます。

The graph shows that all students of Campbell High School participated in several volunteer works.
グラフは、複数のボランティアに参加したCampbell High Schoolの生徒数を表しています。

The figures show that 50 percent of students joined in volunteer teaching during weekends. While 20 percent of students participated in the cleaning program. The remaining 30 percent worked in different public libraries.
図は、50%の生徒は週末にボランティア教師に参加していることを表しています。一方、20%の生徒は清掃プログラムに参加しています。残りの30%は公立図書館で働いていました。

In summary, all students of Campbell High School actively participated in several volunteer works outside their school.
まとめると、Campbell High Schoolの生徒は学校外で積極的に複数のボランティアに参加していました。

Please raise your hand if you have any questions.
質問がある方は手を上げてください。

Therefore, I conclude that the school administration should give students a certificate for participating in volunteer works so that they will be more encouraged to continue doing it in the following years.
したがって、学校の管理者はボランティア活動に参加した生徒に証明書を渡すべきだと結論を下します。そうすることで今後もボランティア活動を続けることを促せるでしょう。

Thank you for listening. Let’s now wrap it up for today.
ご静聴ありがとうございました。今日は終わりにしましょう。

READ 3

Ladies and gentlemen, allow me to extend a warm welcome to you.
みなさま、心より歓迎いたします。

I’m pleased to see everyone here today.
本日はみなさんにお会いできて嬉しいです。

I’d like to take this opportunity to introduce myself. My name is Ava Lee.
この機会に自己紹介させていただきたいと思います。私の名前はAva Leeです。

In my presentation today, I’m going to report on the students who attended the Art Workshops.
本日のプレゼンテーションでは、アート勉強会に参加した生徒について報告します。

Allow me to begin the presentation now.
プレゼンテーションを始めさせていただきます。

The graph shows the number of students who attended the Art Workshops in the year 2017 and 2018.
グラフは、2017年と2018年にアート勉強会に参加した生徒数を表しています。

The figures show that the number of attendees of the Art Workshop in 2018 decreased by 38 percent. Most of the students said that they were not informed about the Art Workshop. While others said that there was a conflict of schedule so they chose not to attend.
図は2018年の参加者が38%減少していることを表しています。ほとんどの生徒はアート勉強会についてのお知らせがなかったと言っていました。他の生徒は予定が合わず、参加しないことを選んだと言っていました。

In summary, the attendees of 2018 Art Workshop decreased.
まとめると、2018年のアート勉強会の参加者は減っていました。

Please raise your hand if you have any questions.
質問がある方は手を上げてください。

Therefore, I conclude that student organizers should have better way to inform all students about the yearly Art Workshop. They can post announcements on social media or hand out some flyers to students.
したがって、生徒会は毎年のアート勉強会についてよりよい告知を行うべきです。彼らはソーシャルメディアへの投稿や、チラシの配布ができるでしょう。

Thank you for listening. Let’s now wrap it up for today.
ご静聴ありがとうございました。今日は終わりにしましょう。