LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn about synonymous adjectives.
In this material, you will learn about synonymous adjectives.
この教材では、意味の近い形容詞を使って話す練習をします。
PART A_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron, and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART A_2
Hi, Emma. How was the exam?
|
It was fine. I’m glad I passed. Why do you look sad? |
Wow! that’s great! I feel miserable because I failed. I’m afraid to tell my parents.
|
You don’t have to be scared. Just explain it to them. |
Okay, I will. Thank you, Emma.
|
You’re welcome. I hope you feel better soon. |
PART A_3
Please answer the questions I’ll ask you about the dialogue.
講師が会話文について質問するので答えてみましょう。
PART A_4
1. | How does Emma feel? |
Answer: | |
2. | Why does Ron feel miserable? |
Answer: | |
3. | Does Ron feel happy to tell his parents about his exam? |
Answer: | |
4. | Do you think Emma studied for the exam? |
Answer: |
PART B_1
Study the picture for 1 minute. In a sentence, use the correct word from the parentheses that describes what each character feels.
1分間イラストを見てください。その後、かっこの中からそれぞれのキャラクターの気持ちを表す適切な言葉を選んで文章の中で使ってみましょう。
PART B_2
1. | How does Lily feel? (shocked/mad) |
Answer: | |
2. | How does Jack feel? (glad/afraid) |
Answer: | |
3. | How does Dan feel? (lonely/angry) |
Answer: |
PART C_1
Let’s talk. Please answer my questions. You may ask questions, too.
会話練習をしましょう。講師が質問しますので答えてみましょう。また、講師に質問してみましょう。
PART C_2
1. | What makes you feel lonely (sad)? |
Answer: | |
2. | What event amazed (surprised) you the most? |
Answer: | |
3. | What are you afraid (scared) of? |
Answer: | |
4. | What do you usually do to make people glad (happy)? |
Answer: | |
5. | When was the last time you got mad (angry)? |
Answer: |
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら