LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will practice speaking using contractions.
In this material, you will practice speaking using contractions.
この教材では、短縮系を使って話す練習をします。
PART A_1
Let’s read the sentences aloud. Please repeat after me.
文章を音読しましょう。講師に続いて読んでください。
PART A_2
PART B_1
Study the picture for 1 minute. Describe what each character does by completing the sentences with the correct contractions.
1分間イラストを見てください。その後、正しい短縮形を使ってそれぞれのキャラクターが何をするか文章を完成させてみましょう。
PART B_2
1. | Look at Bryan, what is he doing? |
Answer: | _______ watching a concert on TV. |
2. | Look at Verna, what is she doing? |
Answer: | _______ dancing. |
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron, and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
What time will the concert start?
|
It’ll start at 9 pm. But, I think we have to go there at around 7:30 pm. |
I think so, too. I’m sure there’ll be a lot of people.
|
That’s right. I’m excited about the concert later! |
I’d love to see Lady Mama sing and dance on stage. Anyway, I have to go home first. I’ll see you later.
|
Okay. I’ll just send you a message later. See you at the concert. |
PART C_3
Please answer the questions in complete sentences.
質問に対して文章で答えてみましょう。
PART C_4
1. | What time will they go to the concert? |
Answer: | |
2. | What time will the concert start? |
Answer: | |
3. | How does Emma feel about the concert? |
Answer: |
PART D_1
Let’s talk. Please answer my questions. You may ask questions, too.
会話練習をしましょう。講師が質問しますので答えてみましょう。また、講師に質問してみましょう。
PART D_2
1. | Do you watch animation films? |
Answer: | |
2. | Which do you prefer, playing video games or playing sports? |
Answer: | |
3. | What’s your favorite song? |
Answer: | |
4. | What’s your favorite movie/TV show? |
Answer: | |
5. | Who’s your favorite artist/actor/singer? |
Answer: |
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら