LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn how to make sentences in the simple past tense.
In this material, you will learn how to make sentences in the simple past tense.
この教材では、過去形を使って文章を作る練習をします。
PART A_1
Let’s read the sentences aloud. Please repeat after me.
文章を音読しましょう。講師に続いて読んでください。
PART A_2
PART B_1
Study the picture for 1 minute. Describe each character by completing the sentences with the correct verbs.
1分間イラストを見てください。その後、正しい動詞を使ってそれぞれのキャラクターを表す文章を完成させてみましょう。
PART B_2
1. | What did Linda Feel? |
Answer: | |
2. | What did Simon do? |
Answer: |
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Sam, and you will play Alice. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がSam、あなたがAliceの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
How was your friend’s birthday party?
|
It was fun. We ate delicious food. My friend’s mother baked a cake for his birthday. |
That was nice. I think the party was really exciting.
|
Yes, it was. We also played games and got some prizes. |
I guess your friend enjoyed his birthday celebration.
|
He sure did. He was very happy that all of our friends went to his party. |
PART D_1
Please answer the questions in complete sentences.
質問に対して文章で答えてみましょう。
PART D_2
1. | How was the birthday party of Alice’s friend? |
Answer: | |
2. | What did the mother of Alice’s friend bake? |
Answer: | |
3. | What activities did Alice and her friends do at the party? |
Answer: |
PART E_1
Let’s talk. Please answer my questions. You may ask questions, too.
会話練習をしましょう。講師が質問しますので答えてみましょう。また、講師に質問してみましょう。
PART E_2
1. | How did you celebrate your birthday last year? |
Answer: | |
2. | What activities did you do on your favorite Japanese holiday? |
Answer: | |
3. | What activities did you do on your favorite foreign/western holiday? |
Answer: | |
4. | How did you prepare for New Year’s Eve? |
Answer: | |
5. | How did you celebrate Christmas? |
Answer: |
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら