Conversation(Entry Chapter 2)|日常会話(入門2章)
Lesson 7: Food – Here/There 食べ物-ここ/そこ

LESSON GOAL

Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn how to describe food using “here” and “there.”

PART A_1

Let’s read!

Here is a pizza.
ここにピザがあります。
This is a cheese pizza.
これはチーズピザです。
This is delicious.
これはおいしいです。

PART A_2

There is a pizza.
そこにピザがあります。
That is a bacon pizza.
あれはベーコンピザです。
That is delicious.
あれはおいしいです。

PART B_1

Complete the sentences with the information I give you.

Here is a __________.
ここに _______ があります。
This is a __________.
これは_______ です。
This is a __________.
これは_______ です。

PART B_2

There is a __________.
そこに _______ があります。
That is a __________.
あれは_______ です。
That is a __________.
あれは_______ です。

PART C_1

Let’s describe some food. Please read after me.

PART C_2

Here is some ice cream.
ここにアイスクリームがあります。
This is a snack.
これはお菓子です。
This is cold.
これは冷たいです。

There is some ice cream.
そこにアイスクリームがあります。
That is a snack.
あれはお菓子です。
That is cold.
あれは冷たいです。

Here is curry and rice.
ここにカレーがあります。
This is for lunch.
これは昼食用です。
This is delicious.
これはおいしいです。

There is curry and rice.
そこにカレーがあります。
That is for lunch.
あれは昼食用です。
That is delicious.
あれはおいしいです。

Here is a pancake.
パンケーキがあります。
This is for breakfast.
これは朝食用です。
This is tasty.
これはおいしいです。

There is a pancake.
パンケーキがあります。
That is for breakfast.
あれは朝食用です。
That is tasty.
あれはおいしいです。

PART C_3

Let’s name some food. Complete each sentence.

PART C_4


Here is an ________.
ここに _______ があります。

There is an ________.
そこに _______ があります。

Here is a ________.
ここに _______ があります。

There is a ________.
そこに _______ があります。

Here is a ________.
ここに _______ があります。

There is a ________.
そこに _______ があります。

REVIEW AND FEEDBACK

Now, let us review what you learned in this lesson.
(Please give short feedback on how your student did in your class.)
Grammar
文法
Pronunciation 発音 Vocabulary
単語
Comprehension
理解
GOOD 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる 習った表現を適切に使うことができる 文章を理解し、質問に正しく答えることができる

FAIR
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる 発音の練習が必要な言葉がいくつかある たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある

POOR
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる 発音の練習が必要である 習った単語と表現を少しだけ使うことができる 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい
TUTOR FEEDBACK

GRAMMAR
Good: Was able to speak in complete sentences with minimal grammatical errors.
Fair: Was able to speak in complete sentences with evident grammatical errors.
Poor: Was able to speak using words only.
PRONUNCIATION
Good: Was able to pronounce most of the words clearly and correctly.
Fair: Mispronounced a few words.
Poor: Mispronounced most of the words.
VOCABULARY
Good: Used appropriate expressions learned in class.
Fair: Used appropriate expressions learned in class and made a few errors in word choice.
Poor: Used only a few words and expressions.
COMPREHENSION
Good: Was able to understand the passages and answer the questions correctly.
Fair: Had a little difficulty in understanding passages and answering questions.
Poor: Had a hard time understanding passages and answering questions.