Conversation(Entry Chapter 2)|日常会話(入門2章)
Lesson9: Hobbies-His/Her 趣味-彼の/彼女の

LESSON GOAL

Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn how to describe someone using “his” and “her”.

Part A_1

Let’s read!

I have a friend. His name is Jason.
私は友達がいます。彼の名前はJasonです。
His hobby is reading books.
彼の趣味は本を読むことです。
His favorite book is about soccer.
彼のお気に入りの本はサッカーについてです。

PART A_2

I have a friend. Her name is Rose.
私は友達がいます。彼女の名前はRoseです。
Her hobby is reading books.
彼女の趣味は本を読むことです。
Her favorite book is about pets.
彼女のお気に入りの本はペットについてです。

PART B_1

Let’s talk about our friends. Complete the sentences with your friend’s information.

I have a friend. His name is ____________.
私は友達がいます。彼の名前は_______ です。
His hobby is _____________.
彼の趣味は_______ です。
His favorite ______ is ________.
彼のお気に入りの_______ は_______ です。

PART B_2

I have a friend. Her name is ____________.
私は友達がいます。彼女の名前は_______ です。
Her hobby is ______________.
彼女の趣味は_______ です。
Her favorite _______ is __________.
彼女のお気に入りの_______ は_______ です。

PART C_1

Let’s meet some people. Please read after me.

PART C_2

I have a friend.
私は友達がいます。
His name is Ron.
彼の名前はRonです。
His hobby is painting.
彼の趣味は絵を描くことです。

I have a friend.
私は友達がいます。
Her name is Emi.
彼女の名前はEmiです。
Her hobby is painting.
彼女の趣味は絵を描くことです。

I have a friend.
私は友達がいます。
His name is Luke.
彼の名前はLukeです。
His hobby is playing the piano.
彼の趣味はピアノを弾くことです。

I have a friend.
私は友達がいます。
Her name is Mila.
彼女の名前はMilaです。
Her hobby is playing the piano.
彼女の趣味はピアノを弾くことです。

I have a friend.
私は友達がいます。
His name is Adam.
彼の名前はAdamです。
His hobby is playing video games.
彼の趣味はコンピュータゲームをすることです。

I have a friend.
私は友達がいます。
Her name is Pat.
彼女の名前はPatです。
Her hobby is playing video games.
彼女の趣味はコンピュータゲームをすることです。

PART C_3

Tell me what their hobbies are. Complete each sentence.

PART C_4

His hobby is _______.
彼の趣味は_______ です。

Her hobby is _______.
彼女の趣味は_______ です。

His hobby is _______.
彼の趣味は_______ です。

Her hobby is _______.
彼女の趣味は_______ です。

His hobby is _______.
彼の趣味は_______ です。

Her hobby is _______.
彼女の趣味は_______ です。

REVIEW AND FEEDBACK

Now, let us review the things that you learned in this lesson.
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar
文法
Pronunciation 発音 Vocabulary
単語
Comprehension
理解
GOOD 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる 習った表現を適切に使うことができる 文章を理解し、質問に正しく答えることができる

FAIR
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる 発音の練習が必要な言葉がいくつかある たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある

POOR
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる 発音の練習が必要である 習った単語と表現を少しだけ使うことができる 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい
TUTOR FEEDBACK

GRAMMAR
Good: Was able to speak in complete sentences with minimal grammatical errors.
Fair: Was able to speak in complete sentences with evident grammatical errors.
Poor: Was able to speak using words only.
PRONUNCIATION
Good: Was able to pronounce most of the words clearly and correctly.
Fair: Mispronounced a few words.
Poor: Mispronounced most of the words.
VOCABULARY
Good: Used appropriate expressions learned in class.
Fair: Used appropriate expressions learned in class and made a few errors in word choice.
Poor: Used only a few words and expressions.
COMPREHENSION
Good: Was able to understand the passages and answer the questions correctly.
Fair: Had a little difficulty in understanding passages and answering questions.
Poor: Had a hard time understanding passages and answering questions.