LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn how to use “that” and “those” to describe the things that are far from you.
In this material, you will learn how to use “that” and “those” to describe the things that are far from you.
この教材では、that や those を使って、遠くにあるものについて話す練習をします。
PART A_1
Let’s read!
読んでみましょう!
That is a chair.
あれは椅子です。
It is soft.
それは柔らかいです。
It is red.
それは赤色です。
あれは椅子です。
It is soft.
それは柔らかいです。
It is red.
それは赤色です。
PART A_2
Those are chairs.
あれらは椅子です。
They are soft.
それらは柔らかいです。
They are red.
それらは赤色です。
あれらは椅子です。
They are soft.
それらは柔らかいです。
They are red.
それらは赤色です。
PART B_1
I will describe some things. Please complete the sentences with the information I give you.
私がいくつかのものを説明します。その情報を使って文を完成させてください。
That is a __________.
あれは_______ です。
It is __________.
それは_______ です。
It is __________.
それは_______ です。
あれは_______ です。
It is __________.
それは_______ です。
It is __________.
それは_______ です。
PART B_2
Those are __________.
あれらは_______ です。
They are __________.
それらは_______です。
They are __________.
それらは_______です。
あれらは_______ です。
They are __________.
それらは_______です。
They are __________.
それらは_______です。
PART C_1
Let’s name some things in the office. Please read after me.
オフィスにあるものの名前を言ってみましょう。そして、私のあとに続いて読んでみましょう。
PART C_2
That is a laptop.
あれはノートパソコンです。 It is a rectangle. それは長方形です。 It is new. それは新しいです。 |
Those are laptops.
あれらはノートパソコンです。 They are rectangles. それらは長方形です。 They are new. それらは新しいです。 |
That is a cabinet.
あれはキャビネットです。 It is hard. それはかたいです。 It is brown. それは茶色です。 |
Those are cabinets.
あれらはキャビネットです。 They are hard. それらはかたいです。 They are brown. それらは茶色です。 |
That is a bookshelf.
あれは本棚です。 It is made of wood. それは木でできています。 It has books. それには本があります。 |
Those are bookshelves.
あれらは本棚です。 They are made of wood. それらは木でできています。 They have books. それらには本があります。 |
PART D_1
Name the things in the picture. Complete each sentence.
イラストの中のものの名前を言ってみましょう。それぞれの文を完成させてみましょう。
PART D_2
![]() That is a _______. あれは_______ です。 |
![]() Those are _______. あれらは_______です。 |
![]() That is a _______. あれは_______ です。 |
![]() Those are _______. あれらは_______です。 |
![]() That is a _______. あれは_______ です。 |
![]() Those are _______. あれらは_______です。 |
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review what you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give short feedback on how your student did in your class.)
| Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
|---|---|---|---|---|
GOOD |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら
GOOD 
