LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /ɛ/ sound and the /ɪ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /ɛ/ sound and the /ɪ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/ɛ/と/ɪ/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
He lifted the box with his left hand.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /ɛ/ sound and the /ɪ/ sound.
/ɛ/の音と/ɪ/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /ɛ/の音
口を横に広げてあごを少し下げ、舌の付け根も少し下に下げるようにして発音します。
2. /ɪ/の音
口は横に引きすぎず、軽く開けて舌の真ん中を持ち上げるようにして発音します。
口を横に広げてあごを少し下げ、舌の付け根も少し下に下げるようにして発音します。
2. /ɪ/の音
口は横に引きすぎず、軽く開けて舌の真ん中を持ち上げるようにして発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /ɛ/ sound and the /ɪ/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/ɛ/sound |
1. else 2. any 3. deck 4. every 5. tell 6. dress 7. again |
/ɪ/sound |
1. is 2. begin 3. big 4. with 5. city 6. women 7. interest |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | They went somewhere else to talk. |
2. | Is there any salt left? |
3. | We all sat on the ship’s deck. |
4. | My family and I go to the park every single week. |
5. | Tell him to come to see me this Friday. |
6. | The dress I bought was not the right size for me. |
7. | Spell your name again, please. |
PART C_5
1. | Is it going to rain today? |
2. | Since everybody is here, let’s begin. |
3. | My younger sister is scared of big dogs. |
4. | I went to Australia with my family. |
5. | The city has a great night market. |
6. | Both men and women danced. |
7. | I took an interest in learning French. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. lesson
b. listen
b. listen
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. when
b. win
b. win
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
He lifted the box with his left hand.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |