LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /ʊ/ sound and the /uː/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /ʊ/ sound and the /uː/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/ʊ/と/uː/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
Could you include his name, please?
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /ʊ/ sound and the /uː/ sound.
/ʊ/の音と/uː/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /ʊ/の音
唇を小さく丸めて突き出し、あごを上げて発音しながら舌の先を引っ込めます。
2. /uː/の音
唇を小さく丸めて突き出し、あごを上げて発音します。
唇を小さく丸めて突き出し、あごを上げて発音しながら舌の先を引っ込めます。
2. /uː/の音
唇を小さく丸めて突き出し、あごを上げて発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /ʊ/ sound and the /uː/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/ʊ/ sound |
1. put 2. book 3. foot 4. push 5. full 6. cook 7. should |
/uː/sound |
1. who 2. choose 3. rule 4. school 5. group 6. two 7. view |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | Put all items in the basket. |
2. | What kind of books do you enjoy reading? |
3. | I go to the market on foot. |
4. | Don’t push the door. |
5. | I don’t think I can eat any more, I’m full. |
6. | My father is an excellent cook. |
7. | What should we do this weekend? |
PART C_5
1. | Do you know who took my bag? |
2. | You can choose from these colors. |
3. | There’s an exception to that rule. |
4. | How do you go to school? |
5. | The group leader handles ten people. |
6. | Two of them were not able to attend the party. |
7. | We all understood her point of view. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. pull
b. pool
b. pool
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. could
b. cooed
b. cooed
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
Could you include his name, please?
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |