LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /ʌ/ sound and the /ɑ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /ʌ/ sound and the /ɑ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/ʌ/と/ɑ/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
Those are the books he bought but never read.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /ʌ/ sound and the /ɑ/ sound.
/ʌ/の音と/ɑ/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /ʌ/の音
あごの力を抜き、口はあまり開けずに口の奥の方で発音します。
2. /ɑ/の音
あごを少し下げて、舌の付け根も下に下げて発音します。
あごの力を抜き、口はあまり開けずに口の奥の方で発音します。
2. /ɑ/の音
あごを少し下げて、舌の付け根も下に下げて発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /ʌ/ sound and the /ɑ/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/ʌ/sound |
1. just 2. flood 3. thump 4. touch 5. fun 6. luck 7. oven |
/ɑ/ sound |
1. cause 2. wall 3. yawn 4. thought 5. job 6. tall 7. lock |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | He was here just a few minutes ago. |
2. | The charity helped the flood victims. |
3. | Mrs. Molly heard a loud thump on the staircase. |
4. | The friends kept in touch after all these years. |
5. | The students had lots of fun at the school fest yesterday. |
6. | I wish you luck in your new career. |
7. | Preheat the oven to 420 degrees. |
PART C_5
1. | We don’t want to cause you any trouble. |
2. | The wall was filled with crayon marks. |
3. | The children yawn in boredom. |
4. | The coach thought of another strategy to improve the team’s performance. |
5. | Helen accepted the job offer. |
6. | James is quite tall for his age. |
7. | Please close and lock the door when exiting. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. shot
b. shut
b. shut
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. gone
b. gun
b. gun
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
Those are the books he bought but never read.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |