LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /æ/ sound and the /ʌ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /æ/ sound and the /ʌ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/æ/ と/ʌ/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do proninciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
You don’t need a map or a compass to locate that campus.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /æ/ sound and the /ʌ/ sound.
/æ/ の音と/ʌ/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /æ/ の音
口を縦横に大きく開けてあごを下に下げ、舌の付け根を下に下げて発音します。
2. /ʌ/の音
あごの力を抜き、口はあまり開けずに口の奥の方で発音します。
口を縦横に大きく開けてあごを下に下げ、舌の付け根を下に下げて発音します。
2. /ʌ/の音
あごの力を抜き、口はあまり開けずに口の奥の方で発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /æ/ sound and the /ʌ/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/æ/ sound |
1. campus 2. ankle 3. crash 4. swam 5. mad 6. hand 7. paddle |
/ʌ/sound |
1. compass 2. uncle 3. crush 4. but 5. run 6. must 7. puddle |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | For me, it’s better to study on campus than online. |
2. | My ankle was hurt when I jumped off a cliff. |
3. | According to the poet, his world crashed when his wife left him. |
4. | The boys swam across the lake yesterday. |
5. | I don’t know why she easily gets mad at me. |
6. | His hand was injured when he fixed his car. |
7. | Please grab the paddle and row faster. |
PART C_5
1. | Travelers a long time ago were equipped with a map and compass. |
2. | My uncle is a police officer. |
3. | The girl who is sitting in front is his childhood crush. |
4. | I want to go to the party, but I am so tired. |
5. | He runs his own company. |
6. | We must always remember to be grateful. |
7. | I wet my feet because I accidentally stepped into a puddle. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. rash
b. rush
b. rush
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. cat
b. cut
b. cut
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
You don’t need a map or a compass to locate that campus.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |