LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /b/ sound and the /v/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /b/ sound and the /v/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/b/と/v/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
I think this vest has the best color out of the bunch.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /b/ sound and the /v/ sound.
/b/の音と/v/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /b/の音
口を閉じ、息を吐くときに両唇を強くはじいて発音します。
2. /v/の音
下唇を上の歯の先に当て、その隙間から息を吐き出すようにして発音します。
口を閉じ、息を吐くときに両唇を強くはじいて発音します。
2. /v/の音
下唇を上の歯の先に当て、その隙間から息を吐き出すようにして発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /b/ sound and the /v/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/b/sound |
1. baseball 2. battery 3. rub 4. badge 5. public 6. bee 7. table |
/v/sound |
1. various 2. several 3. envelope 4. move 5. version 6. favorite 7. stove |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | Do you have a baseball practice today? |
2. | His toy car ran out of battery. |
3. | We shouldn’t rub our eyes. |
4. | Peter proudly showed the badge to his parents. |
5. | Do you have a public library in your town? |
6. | A queen bee can lay 2,000 eggs in a day. |
7. | For the meantime, just place your bags on the table. |
PART C_5
1. | There are various colors to choose from. |
2. | Our family visits this place several times a year. |
3. | The envelope contained the result of his exam. |
4. | When did she move out of the apartment? |
5. | Which version of the album did you buy? |
6. | My favorite band will have their 7th-anniversary concert next month. |
7. | Tommy placed the pots near the stove. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. berry
b. very
b. very
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. base
b. vase
b. vase
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
I think this vest has the best color out of the bunch.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |