LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /d/ sound and the /ʤ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /d/ sound and the /ʤ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/d/と/ʤ/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
My dad was injured because of the accident.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /d/ sound and the /ʤ/ sound.
/d/の音と/ʤ/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /d/の音
舌の先を上の歯の付け根につけて、その間から軽く息を出すように舌を離して発音します。この時、喉から声を出して発音します。
2. /ʤ/の音
舌の先を上あごにつけて、息を出しながら舌を丸めて発音します。この時、喉から声を出して発音します。
舌の先を上の歯の付け根につけて、その間から軽く息を出すように舌を離して発音します。この時、喉から声を出して発音します。
2. /ʤ/の音
舌の先を上あごにつけて、息を出しながら舌を丸めて発音します。この時、喉から声を出して発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /d/ sound and the /ʤ/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/d/sound |
1. aid 2. bad 3. desk 4. mad 5. tidy 6. dog 7. kid |
/ʤ/sound |
1. age 2. badge 3. major 4. genuine 5. general 6. education 7. jog |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | They gave money in order to aid the cause. |
2. | Sometimes, I make bad decisions. |
3. | My boss asked me to clean his desk. |
4. | She gets mad at everything. |
5. | He has always been a tidy person. |
6. | I have 3 pet dogs. |
7. | When I was a kid, we used to play soccer with my cousins every afternoon. |
PART C_5
1. | The man became weak because of his age. |
2. | Don’t forget to wear your name badge. |
3. | One of the major problems of our country is poverty. |
4. | He is a genuine person. |
5. | The witness was able to provide a very general description of the thief. |
6. | He had little formal education. |
7. | I usually jog in the morning. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. debt
b. jet
b. jet
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. dust
b. just
b. just
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
My dad was injured because of the accident.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |