LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /f/ sound and the /h/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /f/ sound and the /h/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/f/と/h/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
We saw five beehives in the forest.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /f/ sound and the /h/ sound.
/f/の音と/h/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /f/の音
上の歯の先に下唇をつけて、その隙間から息を押し出すようにして発音します。
2. /h/の音
うちの奥に少しスペースを空けながら、舌の付け根を少し上げて、息を軽く吐き出すようにして発音します。
上の歯の先に下唇をつけて、その隙間から息を押し出すようにして発音します。
2. /h/の音
うちの奥に少しスペースを空けながら、舌の付け根を少し上げて、息を軽く吐き出すようにして発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /f/ sound and the /h/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/f/sound |
1. fact 2. friend 3. follow 4. different 5. office 6. self 7. staff |
/h/sound |
1. home 2. help 3. who 4. whole 5. behind 6. ahead 7. perhaps |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | News must always contain facts only. |
2. | I haven’t seen my friend in about a year already. |
3. | Follow the recipe in the book. |
4. | Their ideas on the matter are different. |
5. | When will you go to the office? |
6. | He wasn’t his usual self when he came back. |
7. | The staff have been doing a great job this year. |
PART C_5
1. | I’ll be home before 9 p.m. |
2. | Do you need any help with your homework? |
3. | Who wants to go to the cinema with me? |
4. | She spent the whole day writing her novel. |
5. | The city hall is just behind the police station. |
6. | They planned the party ahead of time. |
7. | Perhaps she went on vacation. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. fall
b. hall
b. hall
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. fear
b. hear
b. hear
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
We saw five bee hives in the forest.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |