LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /k/ sound and the /g/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /k/ sound and the /g/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/k/と/g/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
She called me a few hours ago.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /k/ sound and the /g/ sound.
/k/の音と/g/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /k/の音
舌の付け根を口内の上につけて、その間から息を出しながら発音します。喉から音は出しません。
2. /g/の音
舌の付け根を口内の上につけて、その間から息を出しながら、のどから音を出して発音します。
舌の付け根を口内の上につけて、その間から息を出しながら発音します。喉から音は出しません。
2. /g/の音
舌の付け根を口内の上につけて、その間から息を出しながら、のどから音を出して発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /k/ sound and the /g/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/k/sound |
1. cat 2. cold 3. catch 4. school 5. box 6. take 7. like |
/g/sound |
1. go 2. good 3. gold 4. agree 5. figure 6. big 7. bag |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | There are many stray cats in the park. |
2. | It’s colder compared to last year. |
3. | Use better baits to catch more fish. |
4. | School starts at 8 a.m. |
5. | Could you carry this box for me, please? |
6. | Take off your shoes before stepping in. |
7. | They like to watch horror movies. |
PART C_5
1. | Did you already go to the grocery? |
2. | Listening to music is a good way to destress. |
3. | She sold her gold ring last week. |
4. | Many agree to his idea. |
5. | The siblings both enjoy figure skating. |
6. | There’s a new big building in the neighborhood. |
7. | Pack your bags early. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. class
b. glass
b. glass
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. came
b. game
b. game
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
She called me a few hours ago.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |