LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /n/ sound and the /ŋ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /n/ sound and the /ŋ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/n/ と/ŋ/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
The movie had a nice beginning but an awful finish.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /n/ sound and the /ŋ/ sound.
/n/ の音と/ŋ/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /n/ の音
口を開けたまま、舌の先を上の歯の付け根につけて、鼻から息を出すようにして発音します。
2. /ŋ/の音
舌の先を上の歯の付け根につけて、口から空気が出ないようにしながら、鼻から息を出すようにして発音します。
口を開けたまま、舌の先を上の歯の付け根につけて、鼻から息を出すようにして発音します。
2. /ŋ/の音
舌の先を上の歯の付け根につけて、口から空気が出ないようにしながら、鼻から息を出すようにして発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /n/ sound and the /ŋ/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/n/ sound |
1. ban 2. fan 3. end 4. one 5. number 6. woman 7. lawn |
/ŋ/sound |
1. bang 2. fang 3. finger 4. anger 5. song 6. English 7. long |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | For many years, the school banned that book. |
2. | The electric fan cooled the engine. |
3. | It seems like this road has no end. |
4. | It is one of the tallest buildings today. |
5. | The number of people we need to hire is thirteen |
6. | The woman is wearing a red dress. |
7. | We had a picnic on the lawn in front of the building. |
PART C_5
1. | He accidentally banged his knee against the door. |
2. | The tiger showed its fangs when I came near it. |
3. | The baby held onto my thumb with her tiny fingers. |
4. | He has a hard time hiding his anger. |
5. | The song was playing on the radio. |
6. | They’re studying English grammar. |
7. | How long was the race? |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. win
b. wing
b. wing
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. thin
b. thing
b. thing
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
The movie had a nice beginning but an awful finish.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |