LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /p/ sound and the /b/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /p/ sound and the /b/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/p/と/b/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
My mother bought an apple pie.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /p/ sound and the /b/ sound.
/p/の音と/b/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /p/の音
口を閉じ、息を吐くときに両唇を強くはじいて破裂音を発音します。この時、/b/より吐き出す息の勢いが強いです。
2. /b/の音
口を閉じ、息を吐くときに両唇を強くはじいて発音します。
口を閉じ、息を吐くときに両唇を強くはじいて破裂音を発音します。この時、/b/より吐き出す息の勢いが強いです。
2. /b/の音
口を閉じ、息を吐くときに両唇を強くはじいて発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /p/ sound and the /b/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/p/sound |
1. part 2. power 3. problem 4. people 5. happen 6. keep 7. group |
/b/sound |
1. before 2. black 3. between 4. public 5. maybe 6. describe 7. tube |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | Anna takes part in several school activities. |
2. | Turn the power off before unplugging the computer. |
3. | The math problem was difficult to solve. |
4. | There are too many people in the city. |
5. | We have to make sure this doesn’t happen again. |
6. | She wasn’t able to keep the secret to herself. |
7. | The class was divided into eight groups. |
PART C_5
1. | Be there on or before 10 AM. |
2. | He’s wearing a black jacket. |
3. | There’s a border between Belgium and the Netherlands. |
4. | Don’t share any personal information with the public. |
5. | Maybe he was nervous throughout the performance. |
6. | Could you describe the bag you lost? |
7. | Give the toothpaste tube a squeeze. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. bath
b. path
b. path
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. robe
b. rope
b. rope
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
My mother bought an apple pie.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |