LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /r/ sound and the /l/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /r/ sound and the /l/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/r/と/l/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
He loves to cook crab dishes.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /r/ sound and the /l/ sound.
/r/の音と/l/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /r/の音
舌を丸めて、舌の先が後ろにくる形にして、発音します。この時、舌は口の中のどこにもつきません。
2. /l/の音
舌の先を上の歯の付け根につけて発音します。
舌を丸めて、舌の先が後ろにくる形にして、発音します。この時、舌は口の中のどこにもつきません。
2. /l/の音
舌の先を上の歯の付け根につけて発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /r/ sound and the /l/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/r/sound |
1. right 2. correct 3. reader 4. rain 5. rat 6. real 7. rock |
/l/sound |
1. light 2. collect 3. leader 4. lack 5. slow 6. feel 7. lock |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | He got 12 right answers on his math test. |
2. | Did I give you the correct change? |
3. | This magazine has three million readers around the world. |
4. | The rain came and flooded the place. |
5. | A dirty old building was infested by rats. |
6. | My dream last night felt real. |
7. | He threw a small rock at me. |
PART C_5
1. | He has switched off the light. |
2. | He was tasked to collect the money. |
3. | He was born a leader. |
4. | She lacks self-confidence. |
5. | Slow progress is still progress. |
6. | I could feel the warmth of the sun. |
7. | Don’t forget to lock the door when you leave. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. arrive
b. alive
b. alive
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. grass
b. glass
b. glass
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
He loves to cook crab dishes.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |