LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the t sound and the θ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the t sound and the θ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/t/と/θ/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
The organizers thanked our team.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the t sound and the θ sound.
/t/の音と/θ/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /t/の音
舌の先を上の歯の付け根につけて、その間から軽く息を出すように舌を離して発音します。喉から音は出しません。
2. /θ/の音
舌の先を上と下の前歯の間に入れて、間から息を押し出すようにして発音します。この時喉から音は出しません。
舌の先を上の歯の付け根につけて、その間から軽く息を出すように舌を離して発音します。喉から音は出しません。
2. /θ/の音
舌の先を上と下の前歯の間に入れて、間から息を押し出すようにして発音します。この時喉から音は出しません。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the t sound and the θ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/t/sound |
1. tent 2. kit 3. teamwork 4. suit 5. lot 6. dirt 7. greet |
/θ/ sound |
1. think 2. month 3. north 4. thrill 5. thick 6. math 7. Thursday |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | Bill knows how to set up a tent. |
2. | You can find the first aid kit inside the shelf. |
3. | These activities are used to encourage teamwork. |
4. | The groom was wearing a dark grey suit. |
5. | A lot of people came here yesterday. |
6. | Timmy’s shoes were covered in dirt. |
7. | Our dog ran downstairs to greet our dad. |
PART C_5
1. | I think I’ve met you before. |
2. | She learned a lot about photography in just a month of internship. |
3. | Polaris is the north star. |
4. | It was a thrill to see New York again. |
5. | The cleaners began removing the thick layer of dust. |
6. | Cindy is good at solving math problems. |
7. | She’ll be here on Thursday. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. teem
b. theme
b. theme
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. tie
b. thigh
b. thigh
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
The organizers thanked our team.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |