LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /z/ sound and the /s/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /z/ sound and the /s/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/z/と/s/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
The science quiz was easy.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /z/ sound and the /s/ sound.
/z/の音と/s/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /z/の音
口角を引き、上と下の前歯をつけて、その近くに舌を置きます。その隙間から息を押し出すようにして喉から声を出して発音します。
2. /s/の音
舌を上の歯の付けての近くにおき、くっつけないで隙間から音を出します。
口角を引き、上と下の前歯をつけて、その近くに舌を置きます。その隙間から息を押し出すようにして喉から声を出して発音します。
2. /s/の音
舌を上の歯の付けての近くにおき、くっつけないで隙間から音を出します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /z/ sound and the /s/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/z/sound |
1. bags 2. zoom 3. maze 4. design 5. museum 6. eyes 7. zero |
/s/sound |
1. rice 2. graphs 3. sleeps 4. place 5. muscle 6. peace 7. ice |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | These bags are so heavy! |
2. | Zoom in so you could see the pattern better. |
3. | They felt like rats in a maze. |
4. | The design is very intricate. |
5. | The museum was built in 1958. |
6. | We both have blue eyes. |
7. | The label says “zero sugar”. |
PART C_5
1. | Rice is a staple food. |
2. | These graphs show the improvement in sales. |
3. | The baby sleeps with her mother. |
4. | Are you familiar with this place? |
5. | Protein builds muscles in our bodies. |
6. | We said a prayer for world peace. |
7. | The ice watered down the juice. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. bus
b. buzz
b. buzz
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. price
b. prize
b. prize
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
The science quiz was easy.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |