LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn English conversation and vocabulary words about Japanese culture.
In this material, you will learn English conversation and vocabulary words about Japanese culture.
このレッスンのゴールを確認しましょう。
この教材では、日本の文化について話すときに使う単語と会話を練習をします。
この教材では、日本の文化について話すときに使う単語と会話を練習をします。
PART A_1
Look at the picture below and answer the questions to describe it.
下の写真を見てください。写真について、質問に答えましょう。
PART A_2
1. | What can you see in the picture? |
Answer: | |
2. | What are the people doing in the picture? |
Answer: |
PART B_1
Let’s talk. Please answer my questions. You may ask me questions, too.
講師の質問に答えましょう。講師にも同じ質問をしましょう。
PART B_2
1. | What is the best part of Japanese culture for you? |
Answer: | |
2. | If you could change one Japanese culture, what would it be? |
Answer: | |
3. | Do you think some parts of Japanese culture are hard to follow? Why? Why not? |
Answer: | |
4. | When do you wear traditional Japanese clothes (Kimono)? |
Answer: | |
5. | Why do you think people love cherry blossoms? |
Answer: | |
6. | What is the best Japanese holiday for you? |
Answer: |
PART C_1
Let’s read the meaning and examples of each word aloud. Please repeat after me.
単語の意味と例文を読みましょう。講師にあとに続いて読んでください。
PART C_2
1. | practice 練習する |
meaning: | [verb: 動詞] to do or play something regularly in order to become good at it |
example: | They practice various traditions in Japan. |
2. | flower 花 |
meaning: | [noun:名詞] the attractive, colored part of the plant where the seeds grow |
example: | Foreigners visit Japan to see the little flowers of cherry trees. |
3. | national 国民の |
meaning: | [adjective:形容詞] relating to or typical of a whole country and its people |
example: | The children wore their national dress. |
PART D_1
Make sentences using the given vocabulary words.
与えられた単語を使って文章を作りましょう。
PART D_2
1. practice | |
Answer: | |
2. flower | |
Answer: | |
3. national | |
Answer: |
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら