PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. take pictures 写真を撮る | |
We should take pictures of the project to monitor our progress. | |
2. press 押す | |
You just have to press the red button to stop the massage chair. | |
3. button ボタン | |
There are three buttons to operate the device. | |
4. Big Ben ビッグベン 《英国国会議事堂塔上の大時鐘およびその塔》 | |
The Big Ben is what I’m looking forward to in my London trip. | |
5. visible 目に見える | |
Use your car’s windwiper for a more visible view of the road. |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Could you take a picture of us, please?
私たちの写真を撮っていただけますか?
Press this button to take a picture.
このボタンを押すと写真が撮れます。
Could you take it again so that the Big Ben is visible?
ビッグベンが見えるようにもう一度撮っていただけますか?
PART C_1
Let’s read the dialogue. After that, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。終わったら交代してもう一度読みましょう。
PART C_2
Denise
Excuse me, could you take a picture of us, please?
|
Stranger
Yeah, sure. How do I do it?
|
Mika
Here’s our camera. Please press this button to take a picture.
|
Stranger
Alright. Let’s try.
|
Stranger takes a couple of pictures of Denise and Mika.
|
Stranger
Here you go. Could you check if the pictures are okay?
|
Denise
I’m sorry, but could you take it again so that the Big Ben is visible?
|
Stranger
Sure, no problem.
|
Stranger takes pictures of Denise and Mika again in front of the Big Ben.
|
Stranger
Would this be okay?
|
Mika
Perfect! Thank you so much!
|
Stranger
You’re welcome. See you around!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Denise
Excuse me, could you ____________________, please?
|
Stranger
Yeah, sure. How do I do it?
|
Mika
Here’s our camera. Please ____________________ to take a picture.
|
Stranger
Alright. Let’s try.
|
Stranger takes a couple of pictures of Denise and Mika.
|
Stranger
Here you go. Could you check if the pictures are okay?
|
Denise
I’m sorry, but ________________________ so that the Big Ben is visible?
|
Stranger
Sure, no problem.
|
Stranger takes pictures of Denise and Mika again in front of the Big Ben.
|
Stranger
Would this _____________?
|
Mika
Perfect! Thank you so much!
|
Stranger
You’re welcome. See you around!
|
PART E_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks with the vocabulary and expressions you learned.
以下の会話文を、習った表現や単語を使って穴を埋めながら読みましょう。
PART E_2
Cali
Hello, could you take a picture of us, please?
|
Stranger
Yeah, sure. How do I do it?
|
Cali
Here’s my phone. Please ____________________ to take a picture.
|
Stranger
Alright. Let me try.
|
Stranger takes a picture of Cali and friends.
|
Stranger
Could you check if this is okay?
|
Cali
________________________ so that the Taal Lake is visible?
|
Stranger
Sure, no problem.
|
Stranger
Would this _____________?
|
Cali
Perfect! Thank you so much!
|
Stranger
You’re welcome. See you around!
|
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are on a solo trip to Tokyo. Ask your tutor, who will play the role of a stranger, to take pictures of you in front of Hachiko Statue.
あなたは東京に一人旅をしています。講師が近くにいた知らない人の役をしますので、ハチ公像の前で写真を撮ってもらいましょう。
PART F_3
PART F_4
You are on a solo trip to the Philippines. Talk to your tutor, who will play the role of a stranger, to take pictures of you at the Rizal Park.
あなたはフィリピンで一人旅をしています。近くにいた人の役を講師がしますので、話しかけてリサール公園での写真を撮ってもらいましょう。
PART F_5
PART G_1
Let’s review today’s phrases with your tutor. Read the sentences below.
今日習った会話表現を復習しましょう。下記の文章を読み上げてください。
PART G_2
Could you take a picture of us, please?
私たちの写真を撮っていただけますか?
Press this button to take a picture.
このボタンを押すと写真が撮れます。
Could you take it again so that the Big Ben is visible?
ビッグベンが見えるようにもう一度撮っていただけますか?
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |