PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. senior 年配の、年長者 | |
Seniors have a 20% discount on their tickets. | |
2. avail (…を)利用する | |
Students can avail themselves of our bookstore’s summer promo. | |
3. discount ディスカウント | |
We offer a special discount to seniors and students. | |
4. form フォーム、書式、用紙 | |
Please fill out the registration form with your name and contact number. | |
5. payment 支払い | |
Payment can be done in cash or by card. |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
I like to buy two tickets for adults, one ticket for seniors, please.
私は、大人のためのチケット2枚、高齢者のためのチケットを1枚購入したいです。
Here’s my ID(= identification).
これが私の身分証明書です。
PART C_1
Let’s read the dialogue. After that, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。終わったら交代してもう一度読みましょう。
PART C_2
Staff
Welcome to Bloom Gardens! How may I help you today?
James
I like to buy two tickets for adults, one ticket for seniors, please.
|
Staff
Are you a university student?
|
James
Yes, I am.
|
Staff
You can still avail yourself of our discounted tickets for students. You have a 20% discount on your entrance fee. May I see your ID?
|
James
Oh, that’s great. Here’s my ID.
|
Staff
Kindly write your names here on this form.
|
James
Okay. Where should I pay for the tickets?
|
Staff
Payments are made on window 3. Thank you.
|
James
Thank you.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Staff
Welcome to Bloom Gardens! How may I help you today?
|
James
______________ two tickets for adults, one ticket _________, please.
|
Staff
Are you a university student?
|
James
Yes, I am.
|
Staff
You can still avail yourself of our discounted tickets for students. You have a 20% _______________ on your entrance fee. May I see your ID?
|
James
Oh, that’s great. _____________ ID.
|
Staff
Kindly write your names here on this form.
|
James
Okay. _____________ pay for the tickets?
|
Staff
Payments are made on window 3. Thank you.
|
James
Thank you.
|
PART E_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks with the vocabulary and expressions you learned.
以下の会話文を、習った表現や単語を使って穴を埋めながら読みましょう。
PART E_2
Staff
Welcome to Hanoi National Museum. How may I help you today?
|
Annie
Hello. _____________ two tickets for adults, one ticket for __________, please.
|
Staff
Are you a student?
|
Annie
Yes. I am a university student.
|
Staff
You’re qualified for a student discount. Do you have an ID with you?
|
Annie
Yes. ___________ ID.
|
Staff
Payments are made at window 3. Thank you.
|
Annie
Thank you.
|
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are going sightseeing in a museum with your friend. Both of you are university students. Ask if they offer discount for students.
あなたは友人と一緒に美術館を訪れています。お二人とも大学生です。学生割引があるかどうか聞いてみましょう。
PART F_3
PART F_4
You are planning to go sightseeing with your parents who are both seniors. Call the staff of the museum and ask if they offer discounts for senior citizens.
あなたは高齢者である両親と一緒に観光する予定です。美術館のスタッフに電話して、高齢者向けの割引があるかどうか聞いてみてください。
PART F_5
PART G_1
Let’s review today’s phrases with your tutor. Read the sentences below.
今日習った会話表現を復習しましょう。下記の文章を読み上げてください。
PART G_2
I like to buy two tickets for adults, one ticket for seniors, please.
私は、大人のためのチケット2枚、高齢者のための1つのチケットをしてください購入したいです。
Here’s my ID(= identification).
これが私の身分証明書です。
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |