PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. faint 気絶 | |
One of the staff called for help when the customer fainted in the restaurant. | |
2. calm 穏やかな、落ち着いた | |
The rescuers told the man to stay calm. | |
3. ambulance 救急車 | |
The operator said that the ambulance will be there in ten minutes. | |
4. shortly まもなく | |
The rescue team will be there shortly. | |
5. arrive 到着する | |
What time will the ambulance arrive? |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
I have an emergency.
緊急です。
I am at Washington Square.
私はワシントンスクエアにいます。
A person fainted.
人が気絶してしまいました。
What should I do until they arrive?
彼らが到着するまで何をしたらよいですか?
PART C_1
Let’s read the dialogue. After that, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。終わったら交代してもう一度読みましょう。
PART C_2
Dave
Hello. I have an emergency.
|
Operator
911. What’s your emergency?
|
Dave
Please help. A person fainted. I’m here at the street.
|
Operator
Where are you?
|
Dave
I am at Washington Square.
|
Operator
Could you tell me where exactly in Washington Square?
|
Dave
In Washington Square, in front of the bookstore.
|
Operator
Okay. Stay calm. An ambulance will arrive shortly.
|
Dave
What should I do until they arrive?
|
Operator
Stay beside the person and do not move him.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Dave
Hello. I have an _____________.
|
Operator
911. What’s your emergency?
|
Dave
Please help. A person __________. I’m here at the street.
|
Operator
Where are you?
|
Dave
__________ Washington Square.
|
Operator
Could you tell me where exactly in Washington Square?
|
Dave
In Washington Square, in front of the bookstore.
|
Operator
Okay. Stay calm. An ambulance will arrive shortly.
|
Dave
_________________ until they arrive?
|
Operator
Stay beside the person and do not move him.
|
PART E_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, filling in the blanks with the vocabulary and expressions you learned.
以下の会話文を、習った表現や単語を使って穴を埋めながら読みましょう。
PART E_2
Andrea
Hello. I have an ___________.
|
Operator
911. What’s your emergency?
|
Andrea
Please send an ambulance here. A person was injured and is bleeding. I’m here at the street.
|
Operator
Could you tell me where exactly?
|
Andrea
_________ Washington Square. In front of the post office.
|
Operator
Okay. The ambulance is on its way and will arrive ________.
|
Andrea
What should I do ___________?
|
Operator
Just make sure to apply pressure to stop the bleeding. You can apply clean cloth to the injury.
|
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are in a restaurant and saw someone fainted. Call an ambulance and ask for help.
あなたはレストランにいて、気絶した人を見ました。救急車を呼んで助けを求めてください。
PART F_3
PART F_4
You are in the street and saw someone injured. Call an ambulance and ask for help. Ask what you need to do until they arrive.
あなたは路上で誰かが怪我をしているのを見ました。救急車を呼んで、助けを求めてください。救急車が到着するまでの間、何をすべきか聞いてみましょう。
PART F_5
PART G_1
Let’s review today’s phrases with your tutor. Read the sentences below.
今日習った会話表現を復習しましょう。下記の文章を読み上げてください。
PART G_2
I have an emergency.
緊急です。
I am at Washington Square.
私はワシントンスクエアにいます。
A person fainted.
人が気絶してしまいました。
What should I do until they arrive?
彼らが到着するまで何をしたらよいですか?
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |