【TOEICビジネス問題対策】流通

生産者や企業が消費者に商品やサービスを販売する際の、物や情報の流れのことを流通(distribution)と言います。野菜を例に挙げると、生産者が野菜を作る→野菜が市場へ卸され、卸売業者によって販売される→スーパーマーケットなど小売業の担当者が、市場で野菜を買い付ける→消費者がスーパーマーケットで野菜を購入する、という流通経路が一般的ですが、生産者と消費者が直接取引するケースも増えています。テストでは新聞・雑誌の記事の中で扱われることが多い「流通」に関する語句やフレーズを覚えましょう。

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【先に言ってくれ】Kindleを使った英語学習は、記憶に残りにくい!?

英語学習の定番に「洋書を読む」という方法があります。とはいえ洋書は一般的な本よりは手に入れにくいもの。そこで気になるツールが電子書籍です。

Amazon.com が販売する電子書籍リーダー「Kindle」は、英語圏のストアで販売されている膨大な数の洋書が揃っています。価格もお値打ち、オンラインですぐ入手可能、さらに辞書や単語帳といった学習者向けの便利機能も満載。もう無敵に思えるほど。

他方、紙の本を用いた学習は Kindle を使った学習に勝るという調査結果も報告されています。一長一短という側面もあるという点は留意しておくべきかもしれません。

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英語で「鎌倉について案内する」シンプル英会話表現【音声つき】

都会の喧騒から逃れ、落ち着いた場所を日帰りで訪れたいと思っている外国人に、鎌倉はどうかと提案してみました。


たった20秒でおもてなしの心が伝わるシンプル英会話(索引)
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【英語】イギリス限定、英国式英語に特有の英語スラング6選

英語には「アメリカ英語」と「イギリス英語」という大きな区分があり、大部分は同じ英語とはいえ一部の単語の意味や発音、言い回しなどに微妙な違いが見られます。

スラングの中にもアメリカ英語とイギリス英語の違いが見られます。一方でしか使われていないスラングもあります。

スラング自体、英語学習の中で触れる機会は多くありません。加えて英語学習で接する英語表現は、どちらかといえばアメリカ英語寄りだったりするので、イギリス英語に特有のスラングというとかなりの手練れでも耳慣れない表現だったりします。
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英語で「日帰りツアーを案内する」シンプル英会話表現【音声つき】

富士山を見たいと言う外国人の旅行者から、旅のルートのアドバイスを求められました。


たった20秒でおもてなしの心が伝わるシンプル英会話(索引)
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意外?納得?日本の小説&マンガの英語タイトル7選

海外の小説が翻訳されて日本の書店に並ぶように、日本で出版された書籍も海外で翻訳されて読まれています。古典から現代小説、マンガに至るまで、幅広いジャンルの本が英語をはじめとする諸言語で少なからず愛好されています。

日本語はただでさえ他の言語に翻訳しにくいのに、作品のタイトルともなればなおさら単純素朴には訳せないケースが増えます。それだけに、作品タイトルの訳には、名訳、珍訳、新たな発見を示唆してくれる含蓄ある訳にも多く出会えます。
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【TOEICビジネス問題対策】クレームと謝罪・対応の問題2

「クレームと謝罪・対応」に関する問題を解いてみましょう。

問題2

To: Eileen Chen, Top Trends
From: Diane Reeves, Tindal Industries
Date: April 7
Subject: Lawn chairs

Dear Eileen,

Please accept our apology for what has happened. There is no excuse for disappointing a valued customer like Top Trends.

I will see to it that replacements for all of the chairs be sent to your store immediately. I will inform the driver of the delivery truck to remove the entire first shipment from your store at that time.

As compensation for this inconvenience, I would like to offer a 20% discount on the chairs, and 10% off all future purchases. The 20% discount for this order will be reflected in the new invoice.

Thank you for your patience and understanding. I assure you this will never happen again.

Diane

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【TOEICビジネス問題対策】クレームと謝罪・対応の問題1

「クレームと謝罪・対応」に関する問題を解いてみましょう。

問題1

To: Diane Reeves, Tindal Industries
From: Eileen Chen, Top Trends
Date: April 7
Subject: Defective chairs

Dear Diane,

This is in regard to the order of 20 lawn chairs we received from you on April 6. Upon inspection, we found that the armrests of five of the chairs had some kind of chemical stain on them. In addition, all the chairs had scratch protectors missing from their legs, and some of the legs showed signs of rust.

This is the first time we’ve ever received defective products from your company and needless to say, we’re shocked. We really like the design of these chairs and want to start selling them in time for the warm weather. What are we to do? I’d appreciate hearing from you as soon as possible.

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【TOEICビジネス問題対策】クレームと謝罪・対応

仕事上の大きなミスは、ミスをした個人の業績評価を下げるだけでなく、企業の信用問題にかかわる重大な問題となります。納品されたものの仕様が間違っている、納品期日に商品が届かない、問い合わせの対応が悪いなどといった場合、顧客は営業担当者や顧客サービス窓口へ苦情(complaint)を伝えます。事実確認をして自社のミスであれば誠実に謝罪し、製造のやりなおし、値引き、返金のほか、次回購入割引を約束するといった埋め合わせ(compensation)をする場合があります。テストでは、クレームやそれに対する謝罪文書などがよく出題されます。

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【TOEICビジネス問題対策】販促キャンペーンの問題2

「販促キャンペーン」に関する問題を解いてみましょう。

問題 2

IT’S OUR WAY OF SAYING THANKS!
DON’T MISS OUT ON SAVINGS!

HILL AND COMPANY opened its doors exactly one year ago, and we’re proud to announce our first 100-hour sale. We’re going all out to show you that we truly appreciate your patronage—stop by and take advantage of all the savings! Sale starts on April 8.

•Save 20% on all imported whites
•Half off Chilean reds
•Super savings on all domestic wines
•Free delivery for purchases of six bottles or more*
•Buy one HILL original wine opener and get one free

*Delivery limited to Westlake, Pinewood and Ramona

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【TOEICビジネス問題対策】販促キャンペーンの問題1

「販促キャンペーン」に関する問題を解いてみましょう。

問題 1

TO: SHIN SATO
FROM: JOYCE CHO
DATE: MARCH 31
SUBJECT: SALES CAMPAIGN

Dear Shin,

It’s time to start organizing our summer sales campaign. Our goal for the campaign is to achieve sales at least 10% higher than the spring campaign, which was disappointing in terms of revenue and product publicity. In fact, according to customer feedback, it was the worst campaign ever. My idea is to offer discounts in addition to the giveaways we’ve been providing during past campaigns. We need to rethink the giveaways as well if we are to motivate customers to participate in the campaign. I’m going to go ahead and schedule a meeting next week. All my staff are free Wednesday morning, so that would be the best day for us. Let me know if that would work for you.

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